مقالات

نحوه تماشای تلویزیون با ویدئو پروژکتور

چطور با ویدئو پروژکتور تلویزیون ببینیم؟ سوال بیشتر کاربران پروژکتور است. ممکن است برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که تماشای فیلم و تلویزیون با ویدئو پروژکتور چگونه است یا اینکه آیا می‌توان از این نمایشگر در خانه استفاده کرد. از آنجایی که بیشتر افراد علاقه زیادی به تماشای تلویزیون دارند به همین علت برایشان مهم است که از چه نمایشگری برای تماشا استفاده کنند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی شرایط برای ایجاد یک سینمای خانوادگی فراهم شده است. تماشای فیلم و سریال با ویدئو پروژکتور چنان جذابیت دارد که امتحان کردن آن چندان سخت نیست. یکی از معتبرترین سایت‌هایی که می‌توانید انواع ویدئو پروژکتور از تمامی برندها را خریداری کنید سایت سلکسون است. در ادامه برای آشنایی بیشتر ابتدا با ویدئو پروژکتور آشنا می‌شویم .

ویدئو پروژکتور چیست؟

ویدئو پروژکتور دستگاهی است که از طریق آن تصاویر ارسال شده از لپ تاپ، کامپیوتر، دوربین و… در اندازه‌های بسیار بزرگ و با کیفیت نمایش داده می‌شود. در تعریف دیگر می‌توان گفت یک دستگاه نوری محسوب می‌شود که نور را به بیرون گسترش می‌دهد و موجب ایجاد یک تصویر پیوسته می‌شود. در محیط‌های آموزشی که کنفرانس برای ارائه درسی دارید، می‌توانید ارائه خود را که داخل لپ تاپ موجود است از طریق پروژکتور به نمایش در بیاورید. در سالن‌های کنفرانس، سالن همایش و مکان‌های تجاری نیز تصاویر را به وسیله ویدئو پروژکتور نمایش می‌دهند

 

راه های اتصال تلویزیون  به ویدئو پروژکتور

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چگونه می‌توان به تماشای تلویزیون با ویدئو پروژکتور پرداخت. تماشای تصاویر و فیلم به کمک این نمایشگر بسیار هیجان انگیز و لذت بخش است؛ از همین رو اگر هدف خود از تلویزیون را بدانید پروژکتور به شما کمک زیادی خواهد کرد؛ بنابراین باید بانحوه اتصال تلویزیون به ویدئو پروژکتور آشنایی داشته باشید. از راه‌های مختلفی می‌توان تلویزیون را ویدئو پروژکتور متصل کرده که عبارتند از:

اتصال با کابل HDMl

اصلی‌ترین روشی که می‌توان برنامه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای را تماشا کرد این روش است. در این روش گیرنده تلویزیون به کمک کابل HDMI به ویدئو پروژکتور وصل شده و آنتن تلویزیون هم به گیرنده دیجیتال یا رسیور وصل می‌شود تا بتوانید برنامه‌ها را از طریق ویدئو پروژکتور تماشا کنید؛ همچنین این مورد را همیشه به یاد داشته باشید که آنتن تلویزیون را به طور مستقیم نمی‌توان به ویدئو پروژکتور وصل کرد مگر در برخی از ویدئو پروژکتورها که البته تعدادشان خیلی کم و محدود است.

اتصال با اندروید باکس یا پروژکتورهای دارای سیستم اندروید

استفاده از ویدئو پروژکتورهای اندرویدی یا به عبارت دیگر استفاده از یک اندروید باکس و متصل شدن آن به  ویدئو پروژکتور حالتی مثل تلویزیون‌های هوشمند را برایتان به وجود خواهد آورد. در این حالت می‌توانید ضمن تماشای تلویزیون، از اینترنت، یوتیوب، و سایر سایت‌های آنلاین نیز استفاده کنید. آندروید باکس‌ها با کابل HDMI می‌توانند به تلویزیون، ویدئو پروژکتور و مانیتور متصل شوند.

استفاده از لپ تاپ

در این حالت با متصل کردن کابلHDMI  به لپ‌تاپ می‌توانید سایت‌های پخش زنده را به صورت آنلاین تماشا کنید. وصل کردن لپ‌تاپ به پروژکتور کار بسیار راحتی بوده و امکانات زیادی هم برایتان فراهم می‌کند اما سرعت بالای اینترنت هم در کیفیت تماشای تصاویر بسیار مهم است.

مزایای تماشای تلویزیون به وسیله ویدئو پروژکتور

تلویزیون و پروژکتور در برخی موارد کاربردی شبیه به هم دارند به طوری که می‌توان از هر کدام جای دیگری استفاده کرد؛ از همین رو اگر می‌خواهید اخبار یا برنامه‌های کوتاه در طول روز تماشا کنید ویدئو پروژکتور چندان مناسب نیست اما اگر بخواهید فوتبال یا فیلم تماشا کنید یا بازی‌هایی مثل پلی‌استیشن را انجام دهید استفاده از پروژکتور بسیار لذت بخش است؛ زیرا می‌توانید با کم کردن نور محیط تصاویری بزرگ و بهتر داشته باشید؛ همچنین نور بازتابی تصاویر را متعادل و طبیعی نشان می‌دهد و بهتر از تلویزیون تعادل رنگی ایجاد می‌کند.

ویدئو پروژکتورها تصاویر را بزرگ نشان می‌دهند و اصولا برای همین کار ساخته شده‌اند. به گونه‌ای که می‌توانید با استفاده از ویدئو پروژکتور تصاویر را سه برابر یک تلویزیون ۴۰ اینچی مشاهده کنید انگار که یک تلویزیون ۱۲۰ اینچی دارید.

با وجود اینکه پروژکتور تصاویر را نسبت به تلویزیون در ابتدا بزرگ نمایش می‌دهد دارای قیمت پایین و به صرفه‌تر در مقایسه با تلویزیون است. یکی دیگر از مزایای ویدئو پروژکتورها سبک و کوچک بودن آن‌ها نسبت به تلویزیون است به همین علت حمل و جابجایی آن آسان و راحت است. یک تلویزیون ۸۰ اینچی ده برابر سنگین‌تر ویدئو پروژکتور است. تلویزیون اکثرا مکان ثابتی دارد و زیاد قابل جابجایی نیست اما در مقابل ویدئو پروژکتور را می‌توان در قسمت‌های مختلف خانه نصب کرد که به نوبه خود مزیتی بسیار پرکاربرد تلقی می‌شود. از دیگر مزایای ویدئو پروژکتور می‌توان به تماشای برنامه‌ها با اندازه دلخواه اشاره کرد.

سخن پایانی

در عصر حاضر استفاده از ویدئو پروژکتور به جای تلویزیون مورد توجه بیشتر افراد قرار گرفته است؛ زیرا پروژکتور یک سینمای خانگی محسوب می‌شود که هزینه و وزن کمتری نسبت به تلویزیون دارد و به راحتی قابل جابجایی و نصب است. مرکز فروش سلکسون تولید کننده محصولاتی همچون پرده‌های نمایش، پایه‌های پروژکتور، کابل، ویدئو پروژکتور و… است. این مجموعه برای فروش محصولات خود به صورت اینترنتی اقدام به راه اندازی سایتی به اسم سایت سلکسون کرده است. این فروشگاه اینترنتی با دادن مشاوره و اطلاعات در مورد محصولات و خدمات پس از فروش و فراهم کردن به موقع محصول برای خریداران به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی شناخته شده است.

[aco_product_table id=”18019″]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *