مقالات

فرق ویدئو پروژکتورهای لیزری با ویدئو پروژکتورهای لامپی

پروژکتورهای لیزری

برای اینکه بتوانید تصاویر دیجیتالی را با سایز و وضوح بالا مشاهده کنید به خرید ویدئو پروژکتور نیاز است که تصاویر را روی دیوار یا پرده سفید انعکاس می‌دهد. این دستگاه در مدل‌های لامپی و لیزری طراحی و تولید می‌شود که هر کدام عملکرد خاص خود را دارند. اگر هزینه برای شما مهم است می‌توانید ویدئو پروژکتورهای لامپی را انتخاب کنید‌ چون قیمت مناسبی دارند. فرق زیادی بین این ۲ دستگاه وجود دارد که ما در این مطلب قصد داریم شما را با تفاوت‌ها و عملکرد آنها آشنا کنیم.

مقایسه ویدئوپروژکتورهای لیزری با ویدئوپروژکتورهای لامپی

ما با مقایسه ویدئو پروژکتورهای لیزری و لامپی دریافتیم که این دو دستگاه از نظر ساختار و کارایی تفاوت زیادی با هم دارند. طول عمر مدل‌های لامپی کم بوده چون احتمال سوختگی لامپ در آنها وجود دارد به طوری که در ویدئو پروژکتورهای لیزری هیچ لامپی وجود ندارد؛ به همین دلیل طول عمر آن بیشتر است. اگر این دو دستگاه را از نظر قیمت هم قابل مقایسه نیستند چون ویدئو پروژکتورهای لیزری همیشه قیمت بالاتری دارند. لیزر به شکل جامد جایگزین لامپ شده تا بتواند با ماندگاری بالاتر طول عمر دستگاه را افزایش دهد. در مدل‌های لیزری شما قدرت رنگ‌ها را به راحتی مشاهده می‌کنید.

میزان نور و روشنایی در مدل های لیزری بیشتر بوده و کنتراست جذابی دارند. اما در پروژکتورهای لامپی نور و روشنایی به مراتب کمتر است به همین دلیل مدل‌های لیزری امروزه بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند. در دستگاه‌های لیزری هیچ نیازی به تعویض لامپ نیست چون ساختاری کاملا متفاوت دارند. مدل‌های لامپی چون قدیمی‌تر هستند نیاز به تعویض لامپ دارند که کاری زمانگیر است. برای اینکه بتوانید تصاویر مورد نظرتان را پشت سر هم و برای طولانی مدت مشاهده کنید نیاز به پروژکتورهای لیزری دارید. با مقایسه این دستگاه‌ها شما می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

ویدئو پروژکتورهای لیزری بهتر است یا ویدئوپروژکتورهای لامپی

هنگام خرید ویدئو پروژکتور مشتری‌ها همیشه به دنبال بهترین‌ها هستند که عملکرد خوبی داشته باشد. اگر قیمت برای شما مهم است از قصد دارید تا با کمترین هزینه نیاز خود را برطرف سازید پیشنهاد ما به شما پروژکتورهای لامپی است چون به مراتب قیمت کمتری دارند. اما اگر کیفیت و کارایی مد نظر شما است ویدئو پروژکتورهای لیزری برای شما بهترین انتخاب هستند. استفاده از لیزر در این دستگاه باعث شده تا طول عمر زیادی داشته باشد و بتواند تصاویر را با وضوح بالاتر نمایش دهد. مدل‌های لیزری از نظر سرعت عمل و کارایی گزینه بهتری هستند.

برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی ویدئو پروژکتورهای لیزری یک انتخاب عالی به شمار می‌روند. در صورتی که می‌خواهید دستگاه با سرعت بالا خاموش و روشن شود نمونه لیزری می‌تواند نیاز شما را به خوبی برطرف سازد. بالا بودن قدرت رنگ‌ها در این مدل سبب شده تا شما تمام تصاویر را با وضوح بالا مشاهده کنید. مدل لامپی چون طراحی ساده‌تری دارد شما هم می‌توانید به راحتی با تنظیمات آن کار کنید. هزینه نگهداری از دستگاه لیزری به مراتب کمتر بوده و طول عمر زیادی هم دارد. لامپ‌های لیزری به هیچ وجه ضعیف نمی‌شوند بدین ترتیب نیازی به تعویض نیست.

مزایای استفاده از ویدئوپروژکتورهای لیزری و لامپی

استفاده از ویدئو پروژکتورهای لیزری و لامپی هر کدام مزیت‌های مختص به خود را دارد که در زیر ابتدا به مزیت‌های ویدئو پروژکتور لیزری اشاره می‌کنیم:

  • در مدل لیزری هیچ گونه جیوه‌ای استفاده نشده است به همین دلیل می‌تواند در هر شرایطی بهترین بازدهی را داشته باشد.
  • هزینه نگهداری از این دستگاه کاملا پایین بوده بدین ترتیب سیستم‌های لیزری مقرون‌به‌صرفه هستند و افراد از آنها استقبال زیادی می‌کنند.
  • با مدل‌های لیزری می‌توان در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد.
  • با سرعت بالا خاموش و روشن می‌شود و این یک مزیت مهم محسوب می‌شود.
  • قدرت رنگ‌ها در آن زیاد است و طیف رنگی گسترده‌ای هم دارد.
  • لامپ لیزری به هیچ وجه ضعیف نمی‌شود از این رو نیازی هم به تعویض ندارد.
  • این دستگاه طول عمر زیادی هم دارد که بزرگترین مزیت است.

ویدئو پروژکتورهای لامپی هم دارای مزیت‌های زیادی هستند که آنها را معرفی می‌کنیم:

  • قیمت مدل‌های لامپی مناسب است و شما می‌توانید با کمترین هزینه آنها را خریداری کنید.
  • شما می‌توانید به راحتی لامپ دستگاه را تعویض کنید.
  • کیفیت رنگ در این دستگاه زیاد است و شما تمام تصاویر را با همان رنگ اصلی مشاهده خواهید کرد.
  • لامپ‌های این مدل قیمت کمتری دارند و هزینه نصب آن نیز مناسب است.
  • کار با این دستگاه کاملا آسان است چون خود یک طراحی و ساختار ساده دارد.

برای دید در روز چه ویدئو پروژکتوری مناسب است؟

ویدئو پروژکتور لیزری وضوح زیادی در روز دارد به همین دلیل شما می‌توانید در طول روز هم تصاویر مورد علاقه خود را مشاهده کنید. این مدل بیشترین دقت را دارد و می‌تواند رنگ‌ها را با کیفیت بالا به نمایش بگذارد. به دلیل همین ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد شما می‌توانید این مدل را برای مصارف مختلف انتخاب کنید. کیفیت بالایی که تصاویر در این دستگاه دارند باعث شده تا نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر بیشتر مورد استقبال قرار بگیرند و فروش خوبی داشته باشند.

لامپ‌های لیزری استفاده شده در این دستگاه نور و روشنایی کافی دارند و می‌توانند جذابیت تصاویر را دوچندان سازند. در طول روز که روشنایی زیاد است این دستگاه می‌تواند وضوح تصاویر را دو چندان کند که در این صورت شما هر جا که باشید دید کافی به تصاویر دستگاه خواهید داشت. ویدئو پروژ‌تورهای لیزری قابلیت‌های بیشماری دارند و شما می‌توانید از تمام امکانات آنها نهایت استفاده را ببرید. تصاویر روی پرده و با روی دیوار به صورت کامل انعکاس پیدا می‌کنند.

جمع بندی

حال که با تفاوت‌های ویدئو پروژکتورهای لیزری و لامپی آشنا شده‌اید اکنون می‌توانید متناسب با نیاز و بودجه خود به راحتی انتخاب را انجام دهید. برای اینکه بتوانید بهترین دستگاه را خریداری کنید علاوه بر قیمت و کیفیت نحوه کارایی هم اهمیت زیادی دارد. در سایت سلکسون بهترین مدل‌ها ارائه می‌شود که هر کدام عملکرد مختص به خود را دارند. این دستگاه می‌تواند تصاویر را با سایز و وضوح بالاتر به نمایش بگذارد. میزان رزولیشن تصویر در مدل‌های لیزری همیشه بالاتر بوده به همین دلیل کیفیت و درخشندگی دوچندان می‌شود. شما‌ می‌توانید با انتخاب مدل‌های جدید از قابلیت‌های دستگاه نهایت استفاده را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *