مقالات

با این راهکارهای ساده پرده نمایش تمیزی داشته باشید

تمیز کردن پرده نمایش

هنگام تماشای فیلم مورد علاقه و یا تصاویر اسلاید های کلاس درس خود هستید و احساس می کنید تصویر ارائه شده روی پرده نمایش دارای مشکلاتی از قبیل:

  1. افت کیفیت فیلم و تصاویر روی پرده نمایش نسبت به قبل
  2. وجود لکه های مزاحم روی پرده نمایش
  3. ایجاد سایه های کوچک مزاحم روی پرده نمایش

میباشد. نگران میشوید که مشکلی برای پرده نمایش و یا ویدیو پرژکتور شما به وجود آمده و باید هزینه سنگینی را متحمل شوید . اما این طور نیست تنها با چند راهکار ساده به شما نحوه تمیز کردن پرده نمایش ویدیو پرژکتور را آموزش میدهیم تا در عرض چند دقیقه دوباره از تماشا کردن آن لذت ببرید پس با ما همراه باشید .

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که با خرید و نصب پرده نمایش ویدئو پروژکتور، فیلم‌های خانوادگی و جذاب خود را در خانه در کنار خانواده و دوستان تماشا کنند. اما مشکلی که وجود دارد کثیف شدن صفحه نمایش پروژکتور و نحوه تمیز کردن آن است شما می‌توانید آن را به راحتی با هر پاک‌کننده‌ای که در منزل دارید، تمیز کنید و از تماشا فیلم لذت ببرید.

در ادامه راه‌ها تمیز کردن پرده ویدئو پروژکتور را آموزش خواهیم داد.

تمیز کردن پرده نمایش (1)

تمیز کردن پرده ویدئو پروژکتور در خانه تنها در چند دقیقه

در بسیاری از خانه‌های لوکس و لاکچری سیستم ویدئو پروژکتور وجود دارد. اعضای خانواده می‌توانند به کمک این سیستم جذاب و هیجان‌انگیز، تمام فیلم‌های موردعلاقه خود را تماشا کنند و تماشای سینما صفحه بزرگ را در خانه تجربه کنند. برای اینکه این سیستم کار خود را به‌درستی انجام دهد و عمر بالایی داشته باشد، نیاز است که از آن به‌درستی نگهداری کنید. یکی از کار‌هایی که باید همیشه انجام دهید، تمیزکردن پرده ویدئو پروژکتور است.در ادامه با راه های تمیز کردن پرده نمایش همراه باشید .

استفاده از اسپری هوا یا جاروبرقی

گرد و غبار اولین عامل کثیف شدن پرده نمایش است پس در اولین قدم برای تمیزکردن گردوغبار از صفحه‌نمایش ویدئو پروژکتور، می‌توانید از اسپری هوا یا جاروبرقی استفاده کنید.

اگر از اسپری هوا استفاده میکنید کافی است ابتدا نازل آن را در فاصله ۲۵ سانتی‌متری صفحه‌نمایش قرار دهید و چند ضربه کوتاه از هوافشرده را اسپری کنید. این کار را در تمام نقاط صفحه ویدئو پروژکتور انجام دهید تا تمام گردوغبار آن از بین بروند.

اگر از جاروبرقی استفاده میکنید دقت کنید که با فاصله بسیار کمی اقدام به مکش گرد و غبار کنید تا روی صفحه نمایش خط و خش ایجاد نشود .

تمیز کردن پرده نمایش با اسپری هوا

تمیزکردن صفحه‌نمایش پروژکتور به کمک چسب پهن

از دیگر روش های تمیز کردن ویدیو پرژکتور ، استفاده از چسب پهن یا همان ۵ سانتی است. زمان از این روش استفاده کنید که احساس کنید هنوز هم کمی گرد و غبار روی سطح باقی مانده .

برای اینکه صفحه ویدئو پروژکتور خود را با چسب نواری پهن تمیز کنید کافی است دور دست خود را، با تکه‌ای از چسب بپوشانید؛ به‌طوری‌که طرف چسبنده چسب به سمت بیرون باشد. سعی کنید تمام ناخن‌ها و بند‌های انگشت خود را نیز کاملاً بپوشانید تا با پرده ویدئو پروژکتور تماس برقرار نکند. هر چه ضخامت چسب مورداستفاده بیشتر باشد، نواحی بیشتری از صفحه‌نمایش شما پاک خواهد شد.

حالا برای تمیزکردن صفحه‌نمایش، باید انگشتان خود را به‌آرامی به صفحه‌نمایش بزنید تا گردوغبار از صفحه پاک شوند. همچنین می‌توانید دستی را که دور آن نوار پیچیده شده است را روی صفحه‌نمایش قرار دهید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که لکه‌ها کاملاً ناپدید شوند.

به یاد داشته باشید که در حین انجام این کار، مدام دست خود را به جلو و پشت حرکت دهید تا هیچ‌چیز روی پرده باقی نماند. برای اینکه اثر انگشت یا خط‌وخش روی صفحه‌نمایش ویدئو پروژکتور باقی نماند، توصیه می‌کنیم از دستکش استفاده کنید.

 

با چسب تمیز کردن پرده نمایش

نحوه تمیزکردن پرده پروژکتور با محلول صابون و آب مقطر

این راه برای زمانی است که احساس کنید روی پرده نمایش نقطه کثیفی وجود دارد که ظاهر آنرا از یک دست سفید بودن خارج کرده . برای تمیزکردن پرده ویدئو پروژکتور مقداری آب مقطر و کمی از صابون را در ظرفی مخلوط کنید. دقت کنید که ظرف بزرگی را انتخاب نمایید تا مخلوط به‌خوبی حل شود  . این روش برای لکه‌ها سرسخت و چسبنده مناسب است. البته می‌توانید از پاک‌کننده‌های چندمنظوره که در فروشگاه‌های مختلف موجود هستند هم استفاده کنید.

چگونگی تمیزکرده پرده نمایش

استفاده از پارچه میکرو فیبر

یکی از عوامل ایجاد کثیفی روی پرده نمایش دستی زمانی است که قصد دارید آن را ببندید و یا باز کنید . برای اینکه این لکه ها رفع شود پس از تهیه محلول آب و صابون، به یک‌پارچه مناسب نیاز دارید. پیشنهاد می‌کنیم از پارچه میکرو فیبر استفاده کنید؛ چرا که نرم و لطیف است و آسیبی به صفحه‌نمایش ویدئو پروژکتور نمی‌رساند. پارچه را در محلول قرار دهید تا کاملاً خیس شود. دقت کنید، تحت هیچ شرایطی با اسفنج‌های زبر یا ساینده کار نکنید، زیرا ممکن است روی صفحه‌نمایش شما خط‌ و خش ایجاد کند.

نحوه تمیزکردن صفحه‌نمایش پروژکتور در این روش به این صورت است که باید دستمال را به‌آرامی روی پرده بمالید. صفحه را به‌صورت افقی و در یک‌جهت منظم تمیز کنید. بهتر است برای تمیزکردن صفحه‌نمایش ویدئو پروژکتور، آن را به خطوط ۱۳ سانتی‌متری تقسیم کنید.

در ضمن حواستان باشد کار را از بالا صفحه شروع کنید و آرام‌آرام به پایین حرکت کنید. ناگفته نماند که پاک‌کردن صفحه‌نمایش به‌صورت دورانی، به صفحه‌نمایش شما آسیب می‌رساند پس از این کار، جدا خودداری کنید.

بعد از اینکه صفحه را با پارچه خیس تمیز کردید، فوراً آن را خشک نمایید. بهتر است این کار را با پارچه تمیز و خشک دیگری انجام دهید. خشک‌کردن پرده ویدئو پروژکتور را به‌صورت دقیق و مرحله‌به‌مرحله انجام دهید تا کوچک‌ترین نقطه هم خیس نماند؛ چرا که خشک‌شدن مایع در هوا یا جذب آن، موجب ایجاد لکه‌های بزرگ و دائمی خواهد شد.

تمیز کردن پرده نمایش با پارچه

تمیزکردن لکه‌های پرده با گوش‌پاک‌کن با الکل ایزوپروپیل

گاهی ممکن است لکه‌های خاصی روی پرده ویدئو پروژکتور ایجاد شود. برای برطرف‌کردن آن می‌توانید از گوش‌پاک‌کن آغشته به الکل ایزوپروپیل استفاده کنید. یک طرف گوش‌پاک‌کن را به طور کامل در الکل فرو کنید تا خیس شود. این الکل قدرت بیشتری در پاک‌سازی لکه‌ها دارد؛ پس اگر محلول که قبلاً تهیه کردید، کارساز نبود از الکل استفاده کنید. الکل ایزوپروپیل در همه داروخانه‌های شهر موجود است.

برای پاک‌کردن لکه صفحه‌نمایش، طرف خیس گوش‌پاک‌کن را به لکه بمالید. برای این کار گوش‌پاک‌کن را به‌صورت افقی و پهلوبه‌پهلو حرکت دهید. این کار را تا زمانی که لکه کاملاً ناپدید شود، انجام دهید. سپس به‌سرعت گوش‌پاک‌کن را بچرخانید و سمت خشک آن را به صفحه بمالید و جای آن را خشک کنید. اجازه ندهید که الکل صفحه‌نمایش را خیس کند، زیرا لکه آن از بین نخواهد رفت.

تمیز کردن پرده نمایش با گوش پاکن

نتیجه‌گیری

در این مقاله متخصصان  فروشگاه سلکسون تلاش کردند در رابطه‌با چگونگی تمیزکردن پرده نمایش راهکار هایی را به شما معرفی کنند . در صورت مشاهده هرگونه لکه روی صفحه‌نمایش خود می‌توانید به روش‌های بالا آن را به‌آسانی برطرف کنید. فروشگاه پرده نمایش سلکسون، یکی از معتبرترین فروشگا‌های ایران است که در زمینه خرید و فروش محصولات سلکسون فعالیت می‌کند. برای خرید انواع پرده ویدئو پروژکتور می‌توانید به این سایت مراجعه کنید و محصول خود را با قیمتی مناسب تهیه نمایید. در صورتی که برای تمیز کردن پرده پروژکتور از روش‌های دیگری استفاده می‌کنید، با ما به اشتراک بگذارید.

 

2 دیدگاه در “با این راهکارهای ساده پرده نمایش تمیزی داشته باشید

  1. آرش گفت:

    سلام. در صورت استفاده از اسپری چندمنظوره آیا آسیبی به بافت پارچه می رساند؟ و یا اینکه جای لک باقی نمیمونه؟ بشخصه با اسپری هوا تمیز میکنم.

    1. Yousefi گفت:

      سلام دوست برای تمیز کردن پرده نمایش بهتر است از تمیز کننده هایی استفاده کنید که مواد شیمیایی کم تری دارد تا به پارچه آسیب وارد نکند ، اسپری هوا و الکل ایزوپروپیل (به میزان کم) بهترین گزینه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *