مقالات

جنس پارچه پرده نمایش ویدیو پروژکتور

پارچه پرده نمایش

پرده نمایش هایی که در مدارس و دانشگاه ها و یا سالن های کنفرانس استفاده میشود نیاز دارد پارچه با کیفیتی داشته باشند زیرا ممکن است بیشتر از پرده نمایش سایر مکان ها در معرض برخورد اشیا باشند به همین دلیل اگر شما در سالن کنفرانس ، مدرسه و دانشگاه به دنبال خرید صفحه نمایش ویدیو پروژکتور هستید این مقاله را از دست ندهید .

مشاهده تصاویر در ابعاد بزرگ امروزه نه تنها یک نیاز است بلکه لذت دیدن تصاویر را دو چندان میکند تاثیر این تصاویر بزرگ در مدارس و دانشگاه ها بیشتر قابل مشاهده میباشد بنابراین در طی سالهای اخیر تمامی مدارس و دانشگاه ها و سالن های کنفرانس مجهز به پرده نمایش و ویدیوپروژکتور میباشند تا بتوانند اثرگذاری آموزش و ارائه را بیشتر کنند. امروزه خرید پرده نمایش فریم ثابت ویدیو پروژکتور یکی از انتخاب هایی است که برای این موارد بسیار مناسب است

اما کیفیت در خرید هر وسیله ای حرف اول را میزند پرده نمایش ها هم باید بهترین کیفیت را در پارچه خود داشته باشند در این مقاله به تمامی نکات مهم پارچه پرده نمایش اشاره میکنیم.

جنس پارچه پرده نمایش

خصوصیات پارچه پرده نمایش ویدیو پروژکتور

پرده نمایش ها تصاویری که توسط پردازنده‌های انواع مدل های ویدیو پروژکتور ارتقا داده میشود را به نمایش می‌گذارد. نمایش این تصاویر روی یک نوع خاصی از پارچه پرده نمایش انجام میشود که باید ویژگی های خاصی داشته باشد .

انواع پرده نمایش

مواد تشکیل دهنده پارچه پرده نمایش دستی دارای انواع مختلفی میباشد که هرکدام از آنها ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. یکی از ویژگی های مهم این مواد این است که باید به گونه‌ای باشد که قابلیت تنظیم عبور نور و بازتاب را داشته باشد. اما به غیر از این عواملی زیادی در ساختار صفحه نمایش دخیل هستند تا یک تصویر مطلوب ایجاد شود. مهم‌ترین آنها شامل موارد زیر می‌شود:

گین و زاویه دید

این دو مورد از پر اهمیت‌ترین مقیاس‌ها در مقایسه انواع پارچه پرده نمایش میباشد

گین یا Gain، واحدی است که برای توصیف مقدار بازتاب نور از سطح پارچه به کار می‌رود. عدد گین اگر برابر با ۱٫۰ باشد، یعنی کل مقداری نوری که توسط نمایشگر دریافت شده است، بازتاب می‌شود. هر‌چه مقدار گین از عدد ۱٫۰ بیشتر باشد، روشنایی و وضوح تصویر تولید شده بهتر است.

زاویه دید، واحدی است برای توضیح بیشترین زاویه از صفحه نمایشگر که در آن همچنان تصاویر با کیفیت مشاهده می‌شوند. زاویه دید با گین رابطه عکس دارد؛ یعنی اگر مقدار گین افزایش پیدا کند ما زاویه دید کمتری خواهیم داشت.

ترکیب رنگی

ترکیب رنگی پارچه پرده نمایش روی کنتراست تصاویر اثر‌گذار است. ترکیب‌های رنگی مختلف از نظر کنتراست با هم متفاوت هستند. در مواقعی که نیاز است که طیف‌های رنگی متعدد با وضوح بالا نمایش داده شوند، بهتر است از رنگ سفید استفاده شود؛ رنگ سفید در نمایش چند طیف رنگی بهتر از سایر رنگ‌ها عمل می‌کند. برای نمایش رنگ‌های تیره بهتر است از صفحه با رنگ خاکستری استفاده کنید. عدد کنتراست و گین رنگ‌های خاکستری هم بالاتر است.

رنگ پرده نمایش

انواع جنس پارچه پرده نمایش ویدیو پروژکتور

این وسایل امروزه به طور گسترده و در جنس‌های متفاوت پارچه در بازار موجود هستند که در ادامه به چند مورد اشاره خواهد شد:

پارچه فایبرگلاس مات سفید

این جنس از یک نوع ماده با ساختار سه لایه تشکیل شده است. اگر این لایه‌ها را از سطح به عمق بررسی کنیم، ابتدا  PVCسفید و بعد از آن لایه فایبرگلاس و در آخر نیز لایه PVC سیاه قسمت پشتی را می‌پوشاند. این ساختار باعث می‌شود که نوع فایبرگلاس دارای عملکرد انعکاس مناسبی باشد؛ همچنین میدان دید آن به عدد 160 و بالاتر هم می‌رسد. این نوع پرده طرفداران زیادی دارد.

پارچه مات سفید

این نوع پارچه ترکیبی از دو نوع PVC سیاه و سفید است که هر دو خطری برای انسان ندارند. از  PVCسفید برای بهبود بازتاب نور استفاده می‌شود که به صورت خطی قرار گرفته است. PVC سیاه نیز برای جلوگیری از عبور بی مورد نور کاربرد دارد. این نوع از پرده نمایش ها پیشنهاد خوبی برای خرید هستند چرا که نسبت به سایر پرده نمایش ها دارای برتری های زیادی هستند و همچنین پرده نمایش ویدیو پروژکتور با پارچه سفید مات زاویه‌ دید خوبی دارد و قسمت بالای پرده نمایشگر آنها مسطح هست؛ علاوه بر این به محیط زیست اطراف هم آسیب وارد نمی‌کنند؛ زیرا مانعی در برابر عبور اشعه‌های مضر هستند.

پارچه سفید

پارچه ‌های بازتاب‌کننده‌ نور محیطی

در ساختار این نوع، یک ماده مدرن به نام کامپوزیت فوتوالکتریک به کار رفته است که خاصیت ضد نور دارد و با تکنولوژی ویژه‌ای تولید می‌شود. نوع ماده مورد استفاده در آنها باعث شده است تا تصاویر سه بعدی با زاویه دید بالا و کیفیت فوق‌العاده در سطح بسیار صاف به نمایش گذاشته شوند.

کلام آخر

پس از خواندن این مطلب شما قادر هستید انواع جنس پارچه پرده نمایش ویدیو پروژکتور را شناسایی کنید و بهترین آنها که متناسب با نیاز شما باشد را از فروشگاه سلکسون خریداری کنید.

 

2 دیدگاه در “جنس پارچه پرده نمایش ویدیو پروژکتور

  1. H گفت:

    سلام. کدوم پرده نمایش به لحاظ جنس بهتر؟ و اینکه پرده هاتون گرید A هستن؟

  2. سلام
    معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *