تخفیفات شگفت انگیز رو از دست ندین !

راه های نصب ویدیو پروژکتور و پرده نمایش

دسته بندی مقالات

جدیدترین محصولات

از ۹۵,۹۵۰,۰۰۰ تومان تا ۱۰۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان

آموزش نصب ویدیو پروژکتور
امروزه در بسیاری از افراد در خانه ها برای بازی در جمع دوستان و تماشای فیلم و همچنین در مراکز آموزشی،اتاق های کنفرانس،مدارس و سالن ها برای نمایش و ارائه خود خرید ویدئو پروژکتور می کنند.

بسیاری بر این باورند که نصب ویدئو پروژکتور کاری راحت و آسان است اما اگر در جانمایی صحیح و فاصله نصب ویدئو پروژکتور تا پرده نمایش یا دیوار دقت لازم را نداشته باشید و زاویه ویدیو پروژکتور شما نسبت به پرده نمایش نامطلوب باشد،تصویری نامناسب بر روی پرده نمایش خواهید داشت.

در این مطلب برای شما آموزش نصب ویدیو پروژکتور را فراهم کردیم تا انتها با ما همراه باشید.

مراحل نصب ویدیو پروژکتور

1. وسایل مورد نیاز

برای نصب ویدیو پروژکتور شما نیاز به وسایل موردنیاز اولیه دارید این وسایل عبارتند از :

  1. پرده نمایش
  2. دستگاه ویدئو پروژکتور
  3. پایه سقفی یا دیواری پروژکتور
  4. کابل تصویر(HDMI،VGA،USB،LAN،AUX) و کابل برق
  5. داکت

بیشتر بدانید:HDBasT چیست؟

وسایل نصب ویدیو پروژکتور

2. جانمایی و نصب پرده نمایش

اولین کار پیدا کردن محل مورد نظرتان برای نصب پرده نمایش می باشد. در این مرحله باید بسته به نوع پرده نمایش خود،محل مناسب را انتخاب و پرده را نصب کنید. این نکته را در نظر بگیرید که پرده نمایش دستی یا پرده نمایش برقی از بالا به پایین کشیده می شوند جای کمتری از فضای شما را اشغال می کند و به همین خاطر عمر بیشتری خواهند کرد.

برای نصب پرده نمایش ابتدا جای آویز و قلاب پرده نمایش را بر روی دیوار و یا سقف علامت گذاری کرده و بعد از آن اقدام به سوراخ کردن دیوار و یا سقف کنید.سپس بسته به نوع دیوار و یا سقف (گچی،چوب،کناف و….) رول پلاک ها را جایگذاری کنید و پرده نمایش را با پیچ ببندید.

نکات مهم نصب پرده نمایش

  1. مکانی که می خواهید پرده نمایش را در آن نصب کنید باید در بهترین جای ممکن اتاق و یا سالن باشد و از تمام نقاط دید داشته باشد.
  2. پرده نمایش در مکانی نصب شود که هنگام باز و بسته شدن در رفت و آمد افراد و یا چیدمان وسایل اختلال ایجاد نشود.
  3. محل نصب پرده نمایش ترجیحا در محیط های دارای پنجره پشت به نور آفتاب باشد و نور مستقیم خورشید و یا روشنایی دیگری به پرده نمایش نتابد.
  4. در صورت خرید پرده نمایش ، ارتفاع آن را طوری تنظیم کنید که به راحتی بتوانید آن را به بالا پایین بکشید.
  5. لازم به ذکر است که ارتفاع پرده بسته به محیط مورد نظر به درستی و با دقت محاسبه شود تا تصویر هم برای کاربر و هم بینندگان قابل نمایش باشد. برای مثال اگر نصب در مدرسه باشد با توجه به قد دانش اموزان پرده نمایش بایستی در ارتفاع پایین تری قرار گیرد و اگر در سالن کنفرانس یا همایش باشد پرده نمایش در بالاترین ارتفاع قرار می گیرد.

3. نصب پایه و ویدیو پروژکتور

برای نصب ویدئو پروژکتور بهتر است با کمک گرفتن از دفترچه راهنما و طبق استاندارد های لازم عمل کنید. همچنین کمک گرفتن از افراد ماهر و متخصص و یا درخواست نصاب پروژکتور ار فروشگاه سلکسون  نیز باعث می شود تا بهترین زاویه تصویر را به خود اختصاص دهید.

برای تهیه پایه ویدئو پروژکتور به فاصله ی پیچ های پشت دستگاه و ارتفاع سقف توجه کنید. پایه پروژکتور در سایز های گوناکون و مدل های مختلف (سلکسون،اسکوپ،NB و…) در بازار موجود می باشد.

پایه ویدیو پروژکتور را به دو روش میتوان نصب کرد:

روش اول اینکه هر برند ویدئو پروژکتور مانند ویدئو پروژکتور اپتما  دارای دفترچه راهنمای نصب، فاصله ی تعیین شده پایه تا پرده میباشد. مثلا برای پرده نمایش 2 متری فاصله ای بین 2.5 الی 3 متر را در نظر گرفته است و شما طبق این دفترچه مراحل را قدم به قدم انجام می دهید.

روش دوم به این طریق است که در فضاهای کوچکتر مثل کلاس در که قصد استفاده از ویدئو پروژکتور آموزشی دارید میتوانید  پروژکتور را با دست های خود گرفته و صفحه ی آن را بر روی پرده طوری تنظیم کنید که تصویر با پرده هم عرض شود سپس در همان موقعیت بر روی سقف و یا دیوار علامت گذاری کرده و پایه و پروژکتور را نصب کنید.همچنین می توانید پروژکتور را به صورت رومیزی نیز در آن جا قرار دهید.

نصب پرده نمایش

نحوه پیچ کردن آن به این صورت می باشد که اول سقف یا دیوار را سوراخ کرده و با توجه به نوع سقف یا دیوار پیچ و رول پلاک های مخصوص را جایگذاری کرده و پایه ویدئو پروژکتور را نصب کنید.

سپس قسمتی از پایه که با نام اسپایدر شناخته می شود را پشت دستگاه ویدئو پروژکتور نصب کنید و سپس پایه اسپایدر را به پایه سقف وصل کنید.(تمامی ویدیو پروژکتور های تولید شده دارای قسمت هایی برای پیچ کردن پایه به پشت ویدئو پروژکتور می باشند که با نام اسپایدر شناخته می شود).

بعضی از ویدئو پروژکتورها در فاصله های کمتری از پرده نمایش نصب می شوند که به Short Throw یا نما نزدیک معروف هستند.در نصب پایه های دیواری یا سقفی در این نوع ویدیو پروژکتورها،که دستگاه در بالا و وسط پرده نمایش و برد هوشمند یا تخته وایت برد نصب میشوند،برای تنظیم ابعاد تصویر باید در جهت افقی طول پایه را کم و زیاد کنید.

4.  نصب کابل ها و داکت کشی

داکت کشی: برای داکت کشی ابتدا اندازه ی فاصله ی کابل از ویدئو پروژکتور تا پرده نمایش را محاسبه کرده و سپس برا خرید داکت اقدام کنید.برای زیبایی کار سعی کنید کابل کشی شما کوتاه ترین مسیر کابل کشی و کمترین دید را داشته باشد.

تهیه کابل: پروژکتورها دارای انواع پورت های ورودی و خروجی می باشند که برای هر یک از کابل های مختلفی استفاده می شود. برای مثال اگر قصد دارید تا فیلم ها و تصاویر را با کیفیت بالا تماشا کنید کابل های HDMI مناسب شما می باشد،در غیر این صورت از کابل های VGA می توان استفاده کرد که کیفیت پایین تری دارند.کابل های دیگری نیز برای استفاده وجود دارد.

  • کابل صدا که برای انتقال صدا از ویدئو پروژکتور به سیستم صوتی مود استفاده قرار می گیرد.
  • کابل  VIDEO برای دستگاه هایی مثل ماهواره و ویدئو پلیر که پورت خروجی ویدیو را دارند.
  • کابل LAN که از طریق پورت LAN اطلاعات را انتقال می دهد.

اشتراک گذاری :

2 پاسخ

  1. من ازتون پایه سقفی خریدم و راضی هستم، کیفیت مطلوبی که انتظار داشتم داره و جای کمتری هم میگیره.👍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + هجده =