تخفیفات شگفت انگیز رو از دست ندین !

ویدئو پروژکتور چیست؟

جدیدترین محصولات

۷۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان۸۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

۳۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان۴۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان
۳۷,۰۵۰,۰۰۰ تومان۳۸,۹۵۰,۰۰۰ تومان

۹۷,۹۰۰,۰۰۰ تومان۱۰۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان

۱۰۴,۵۰۰,۰۰۰ تومان۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

ویدیو پروژکتورها در مکان‌های عمومی زیادی همچون سالن‌های کنفرانس، نمایشگاه‌ها، دانشگاه‌ها وهمایش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حقیقت از آن‌ها برای نمایش تصاویر در ابعاد بزرگ‌تر و با کیفیت، روی پرده نمایش یا دیوار سفید، استفاده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید انواع ویدئو پروژکتور ادامه این مطلب را از دست ندهید.

ویدئو پروژکتور چیست؟

ویدئو پروژکتور چیست؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که ویدئو پروژکتور، دستگاهی الکتریکی است که می‌تواند تصاویر و اطلاعات رایانه‌ای را دریافت کند. سپس با کمک یک منبع نور کوچک، آن‌ها را در اندازه‌ای بزرگ، به نمایش درآورد. می‌توان تصاویر ویدیو پروژکتور را روی دیوار سفید یا پرده نمایش، نمایش داد.

به طور معمول از این دستگاه برای نمایش فیلم و سریال در سالن سینما یا خانه ، از ویدئو پروژکتور کلاسی برای ارائه پاورپوینت در کلاس درس ، و از ویدئو پروژکتور سالن کنفرانس برگزاری همایش و کنفرانس  و حتی بازی استفاده می‌کنند. تصاویر نمایش داده شده توسط این محصول، تصاویری جذاب و با کیفیت زیاد خواهند بود

 

ویدیو پروژکتور

ویدیو پروژکتور و انواع آن

ویدیو پروژکتور و انواع آن، مبحث گسترده‌ای را شامل می‌شود. ویدیو پروژکتورها از محبوبیت زیادی در میان اقشار مختلف، نظیر گیمرها، فیلمبازان و مدرسان برخوردار هستند. به همین دلیل طبیعی است که انواع مختلفی از آن برای استفاده‌های گوناگون تولید و روانه بازار شود. از جمله پرکاربردترین انواع ویدیو پروژکتورها می‌توان به ویدیو پروژکتور جیبی، خانگی و چند کاربره اشاره کرد.

ویدیو پروژکتور جیبی

اگر نیاز دارید تا به هر دلیلی همیشه یک ویدیو پروژکتور همراه خود داشته باشید، ویدیو پروژکتور جیبی و یا حتی ویدئو پروژکتور قابل حمل برای شما طراحی شده است. این نوع ویدیو پروژکتورها که به تازگی روانه بازار شده‌اند، به سادگی قابل حمل بوده و حتی در جیب شما جا می‌شوند. می‌توان آن‌ها را روی سه پایه‌های مخصوص عکاسی، روی میز قرار داد. شدت روشنایی این محصول‌ها از ۲۰ تا ۱۰۰۰ lumens‌ متفاوت است. به طور معمول این پروژکتورها لنزی با قابلیت زوم اپتیکی ندارند؛ بنابراین در صورت نیاز به تغییر اندازه تصویر، باید دستگاه را جابه جا کنید.

ویدیو پروژکتور جیبی

ویدیو پروژکتور خانگی

به طور معمول با خرید ویدئو پروژکتورهای خانگی میتوانید از شدت روشنایی بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ lumens بهره مند شوید . رنج زوم اپتیکال آن‌ها به شدت قوی بوده و محصولی مناسب برای مصارف خانگی به شمار می‌روند. از این نوع پروژکتورها در اتاق نشیمن یا هر فضای دیگری برای پخش فیلم استفاده می‌کنند. باید توجه داشت که در مکان مورد نظر بتوانید نور محیطی را کنترل کرده و آن را تا حد امکان کم کنید. نسبت کنتراست بالای این دستگاه‌ها سبب شده تا کیفیت تصاویر بسیار بالا باشد؛ همچنین اختلاف تاریکی و روشنایی در ویدیو پروژکتورهای خانگی، بیشتر قابل تشخیص است.

در صورتی که علاقه دارید فیلم و سریال خود را با صفحه‌ای بزرگ‌تر از تلویزیون‌های عادی ببینید و حس و حال سینما را در خانه تجربه کنید، این پروژکتورها انتخاب مناسبی برای شما به شمار می‌رود. سیستم خنک‌کننده این محصول کم‌ترین صدای ممکن را تولید کرده تا در زمان دیدن فیلم مزاحم شما نشود.

ویدیو پروژکتور خانگی

ویدیو پروژکتور چند کاربره

از ویدیو پروژکتورهای چند کاربره می‌توان برای هر کاری استفاده کرد. بسیاری از افراد از این دستگاه‌ها برای ارائه پاورپوینت یا نمایش اسلاید در عروسی استفاده می‌کنند. به طور معمول اندازه این ویدیو پروژکتورها به شما اجازه می‌دهد تا آن‌ها را جابه جا کنید. وزن این دستگاه در حدود ۱٫۵ کیلوگرم بوده و روشنایی آن‌ها در بازه ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ لومن قرار دارد.

کاربرد و ویژگی‌ های ویدیو پروژکتور

اگر قصد خرید ویدیو پروژکتور را دارید و به دنبال آشنایی با ویژگی‌های این دستگاه هستید، این بخش را از دست ندهید؛ چرا که آشنایی با کاربرد و ویژگی‌‌های ویدیو پروژکتور، کمک بزرگی برای انتخاب ویدیو پروژکتور متناسب با انتظارات شما خواهد بود.

شدت روشنایی

هر پروژکتور از شدت روشنایی متفاوتی برخوردار است. شدت روشنایی را با واحدی به نام انسی لومنس اندازه‌گیری می‌کنند. باید بدانید که شدت روشنایی دستگاه با نور محیط رابطه عکس دارند. به زبان ساده‌تر هرچه شدت روشنایی تصاویر پروژکتور بیشتر باشد، برای دیدن این تصاویر به صورت واضح، به تاریکی کم‌تری نیاز خواهید داشت. مثلاً برای استفاده از پروژکتوری با شدت روشنایی ۳۰۰۰ لومن، به فضایی تاریک و برای استفاده از پروژکتوری با شدت روشنایی ۶۵۰۰ لومن به محیطی نسبتاً روشن نیاز خواهید داشت.

وضوح تصاویر ویدیو پروژکتور

وضوح تصویریکی از مهم‌ترین معیارها در زمان انتخاب ویدیو پروژکتور است. درست است که می‌توان رزولوشن یا وضوح تصاویر را در ویدیو پروژکتورها تنظیم کرد؛ اما به شما توصیه می‌کنیم تا پیش از خرید، وضوح اصلی ویدیو پروژکتور و تعداد پیکسل‌های فیزیکی نمایشگر آن را مد نظر قرار دهید.

به طور کلی وضوح تصویر پروژکتورهایی در  حدود ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل بسیار بالا است. توجه داشته باشید که پروژکتورهایی با این میزان پیکسل بسیار گران قیمت خواهند بود؛ اما در عوض نیازی به تنظیم نخواهند داشت. در صورتی که قصد دارید از پروژکتور فقط برای نمایش پاورپوینت استفاده کنید، وضوح تصویری در حدود ۸۰۰ در ۶۰۰ پیکسل، به خوبی پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

 

قالب صفحه گسترده

پیش از انتخاب ویدیو پروژکتور باید نسبت عرض تصویر به ارتفاع آن را با ویدیوهایی که قصد دارید در اکثر مواقع آن‌ها را تماشا کنید، مطابقت دهید. خوشبختانه ویدیو پروژکتورهایی که به تازگی ساخته می‌شوند، می‌توانند قالب صفحه گسترده را نیز پشتیبانی کنند. به زبان ساده‌تر در صورتی که فیلمی با ابعاد ۹:۱۶ را با  ویدیو پروژکتوری با نسبت ابعاد ۱۰:۱۶ مشاهده کنید، حاشیه‌های سیاه فیلم بزرگ‌تر دیده شده و برای رفع آن باید تنظیمات پروژکتور را تغییر دهید.

نسبت کنتراست

کلمه کنتراست به معنی نسبت روشنایی روشن‌ترین نقطه که دستگاه توانایی تولیدش را دارد، با روشنایی سیاه‌ترین نقطه آن خواهد بود. بسیاری از افراد در زمان انتخاب پروژکتور به این مسئله دقت نمی‌کنند؛ در صورتی که نسبت کنتراست نیزیکی از معیارهای مهم در ویدیو پروژکتور به شمار می‌رود. توصیه می‌کنیم از دستگاهی با نسبت کنتراست بالا برای سینمای خانگی استفاده نکنید.

سخن پایانی

ویدیو پروژکتورها می‌توانند در زمینه‌های زیادی کار شما را راحت‌تر کنند. اگر به دیدن فیلم در سینما علاقه دارید اما وقتی برای این کار پیدا نمی‌کنید، ویدیو پروژکتور می‌تواند سینما را به خانه شما بیاورد. حتماً پیش از خرید این محصول با کارشناسان فروشگاه سلکسون مشورت کنید تا محصولی متناسب با نیازهای خود، خریداری نمایید.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *