مقالات

راهنمای خرید بهترین پارچه سبز کروماکی

راهنمای خرید پرده سبز

کروماکی یا پرده سبز امکانی است که پیش‌تر برای طراحی جلوه‌های ویژه در فیلم‌های سینمایی مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه با گسترش شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوا در مضامین متنوع، پرده سبز به استودیو‌های خانگی و شخصی راه یافته است. خرید پرده سبز در صنعت سینما و ضبط ویدیو، برای جایگزینی پس زمینه دلخواه به جای پس زمینه اصلی کاربرد دارد.

برای بالا بردن کیفیت ویدئو‌هایی که با کروماکی ضبط شده‌اند، بهتر است خریدی با کیفیت و مطابق استاندارد‌های موجود انجام دهید. در این مقاله با ذکر نکات لازم شما را برای خرید بهترین پارچه برای کروماکی راهنمایی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

پرده سبز کروماکی

چرا از رنگ سبز استفاده ‌کنیم؟

از آنجایی که پوست رنگ بدن انسان سبز نیست معمولاً از پرده سبز رنگ، برای تغییر پس زمینه استفاده می‌شود. وجود پرده‌ای که رنگی غیر از رنگ پوست انسان دارد، کار حذف پس زمینه و اضافه کردن جلوه‌های ویژه را بسیار آسان‌تر می‌سازد. قابل ذکر است که حذف هیچ مورد دیگری به اندازه حذف رنگ پوست بدن انسان در ادیت ویدیو سخت نیست.

به طور مثال عمل حذف لباس و اکسسوری و سایر وسایل دیگر که به رنگ سبز است با استفاده از برنامه‌های ادیت، کار شدنی و نسبتاً آسانی است. با این حال معمولاً زمانی که از پرده سبز استفاده می‌شود تا حد امکان وسایلی را در صحنه قرار می‌دهند که سبز رنگ نباشد.

آیا فقط از رنگ سبز می‌توان به عنوان کروماکی استفاده کرد؟ تمام رنگ‌هایی که از نظر فنی مناسب این کار هستند، می‌توانند به عنوان پرده کروماکی مورد استفاده قرار بگیرند. با این حال رنگ سبز به دلیل کم کاربرد بودن در طراحی لباس و آرایش و همچنین مزیت‌هایی که از نظر فنی دارد برای حذف پس زمینه از آن استفاده می‌شود.

راهنمای خرید پرده سبز کروماکی

پرده سبز نیز مانند هر کالای دیگری ویژگی‌هایی دارد که بهتر است هنگام خرید به آن توجه کنید. در ادامه به شرح نکات مربوط به خرید پرده سبز خواهیم پرداخت.

رنگ پرده

اگر قصد دارید بهترین انتخاب در خرید پرده مناسب برای تکنیک کروماکی را داشته باشید حتماً پرده‌ای به رنگ سبز روشن فسفری تهیه کنید. این نوع رنگ به دلیل مزیت‌هایی که از نظر فنی دارد بیشتر از سایر رنگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال با توجه به نیاز خود، می‌توانید از دیگر رنگ‌ها به عنوان پرده کروماکی استفاده کنید. چنانچه قصد خرید پرده سبز را ندارید رنگ‌های آبی، قرمز، طوسی و سفید به ترتیب از دیگر رنگ‌های پرکاربرد در این تکنیک است.

جنس پارچه و بازتاب نور

انتخاب پارچه‌ای که کمترین بازتاب نور را داشته باشد بسیار مهم است. استفاده از پارچه‌هایی که این نقص را دارند می‌تواند هنگام ادیت مشکلات جدی برای ادیتور ایجاد کند؛ زیرا بازتاب نور به وسیله پرده، سایه سبزی ایجاد می‌کند که همرنگ پرده است. حذف پس زمینه در این حالت نسبت به حالت عادی با دردسر، صرف انرژی و زمان مضاعف همراه خواهد بود.

جنس پارچه کروماکی

 

جنس پارچه و چروک شدن پرده

هنگام خرید پرده از فروشنده بخواهید پارچه‌هایی را در اختیار شما بگذارد که به راحتی چروک نشوند؛ زیرا چروک بودن پرده کروماکی در تصویر سایه ایجاد می‌کند. از آن جایی که پرده کروماکی در ابعاد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد چروکی پرده‌ای با ابعاد بزرگ هنگام اتو کردن دردسر‌های زیادی به وجود خواهد آورد. چنانچه برای کیفیت ویدئو اهمیت قائل هستید، بهتر است در انتخاب پارچه مناسب دقت کنید.

قابلیت کشسانی کروماکی

بهتر است پارچه پرده سبز، به اندازه کافی خاصیت کشسانی داشته باشد. استفاده از پرده‌های ضخیم که خاصیت کشسانی ندارد در هنگام تنظیم پرده مشکل ایجاد خواهند کرد. قابلیت کشسانی از ویژگی‌های بهترین پارچه برای کروماکی به حساب می‌آید. برای تهیه پارچه‌ای با این ویژگی باید هنگام خرید از فروشندگان مشورت بگیرید.

قابلیت حمل پرده کروماکی

ابعاد پارچه سبز باید با توجه به کاربرد آن تعیین شود. اگر استودیویی ثابت دارید که پرده، یک بار برای همیشه در آن نصب می‌شود می‌توانید با یک بار دردسر پرده‌ای با ابعادی بزرگ تهیه کنید. چنانچه کار شما با جابجایی همیشگی همراه است، پرده‌ای با ابعاد کوچک‌تر را سفارش دهید.

ابعاد پرده سبز

ابعاد پرده سبز با توجه به کاربری که قرار است داشته باشد، تعیین می‌شود. برای مثال اگر برای عکاسی به پرده سبز نیاز دارد، لازم نیست پرده‌ای با ابعاد بسیار بزرگ تهیه کند؛ همچنین در مواردی که ویدئو در یک قاب مشخص و بدون تحرک گرداننده ویدیو، تهیه می‌شود، پرده‌ای با ابعاد معمولی کفایت می‌کند.

انواع پارچه پرده سبز

زمان خرید پرده سبز چه جنس پارچه را سفارش دهیم؟ معمولاً برای تهیه پرده سبز از پرده سبز مخمل ساده یا مخمل شطرنجی استفاده می‌شود. هریک از این پارچه‌ها کاربرد خاصی دارند. اگر کیفیت محتوای تولید شده به طور جدی برایتان اهمیت دارد حتماً هنگام خرید پارچه جنسی را انتخاب کنید که با کاربرد مورد نظر شما مطابقت داشته باشد. در واقع بهترین پارچه برای کروماکی، پارچه‌ای است که با شرایط کار شما هماهنگ باشد.

پرده سبز مخمل

از این نوع پارچه بیشتر در آتلیه‌ها و برای تهیه عکس و فیلم آتلیه‌ای استفاده می‌شود. پرده سبز مخمل به جز رنگ سبز رنگ‌های دیگری نیز دارد که باید مطابق کاربرد تکنیک کروماکی انتخاب شود.

از مزایای این نوع پارچه می‌توان به لطافت، نرمی و خاصیت ضد چروکی آن اشاره کرد. با این حال این پرده سبز مخمل در کنار ویژگی‌های مثبت خود ویژگی‌های منفی نیز دارد که کار را در بعضی مراحل سخت می‌کند. به عنوان مثال از نکات منفی این نوع پارچه می‌توان به زود کثیف شدن آن اشاره کرد. معمولاً شستشوی پرده سبز مخمل، نیازمند دقتی است که فقط خشکشویی می‌تواند از پس آن بر بیاید. قیمت این نوع پارچه نیز نسبت به دیگر مدل‌ها نسبتا بالا است. اگر به دنبال خریدی مقرون به صرفه هستید از خرید پارچه‌ای که علاوه بر قیمت خرید بالا با هزینه‌هایی مانند هزینه خشکشویی نیز همراه است صرف نظر کنید.

انواع پرده سبز

پرده سبز مخمل شطرنجی

با توجه به مزایای بی‌نظیر پرده سبز مخمل شطرنجی، این نوع پارچه بهترین پارچه برای کروماکی به حساب می‌آید. با وجود اینکه این پارچه در دسته مخمل‌ها قرار می‌گیرد بافتی ظریف و نرم دارد؛ همچنین این پارچه از مقاومت بالایی در برابر بازتاب نور برخوردار است. با وجود این مزایا از این پرده بیشتر برای عکاسی و فیلمبرداری به صورت حرفه‌ای استفاده می­شود. استحکام بالای این پرده نیز از دیگر مزایایی است که هر فردی را تحریک به خرید آن می‌کند. پرده سبز شطرنجی در رنگ‌های سبز، زرد، قرمز، طوسی موجود است.

پرده سبز پلی استر

نوع دیگری از پارچه‌ها به نام پارچه پلی استر برای تهیه پرده سبز یا پرده کروماکی استفاده می‌شود. علت نام‌گذاری این پارچه‌ها به کار رفتن الیاف پلی استر در بافت این پارچه است. از نکات منفی این پارچه می‌توان به تجزیه‌پذیری سخت آن اشاره کرد. با این وجود مقاومت بالای پلی استر در برابر چروک شدن و قیمت مناسب آن به نسبت سایر پرده سبز‌ها عامل محبوبیت و کاربرد بالای این نوع پرده در عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای است. به همین دلیل بعضی افراد پلی استر را بهترین پارچه سبز کروماکی می‌دانند.

پرده سبز کاغذی

اگر قصد عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای را ندارید اما می‌خواهید تکنیک کروماکی را به کار ببرید، می‌توانید از پرده سبز کاغذی استفاده کنید. از مزایای این نوع پرده می‌توان به قیمت پایین، حجم کم و قابلیت حمل و نقل آسان آن اشاره کرد. با این حال بازتاب نور از مشکلاتی است که هنگام کار با این نوع پرده به وجود می‌آید.

سخن پایانی

این مقاله حکم راهنمای خرید پرده سبز کروماکی را برای شما دارد. نکات ذکر شده در مقاله موجود به شما کمک می‌کند پرده‌ای را تهیه کنید که بیشترین کاربرد را برای کار شما داشته باشد. به عنوان سخن پایانی توصیه ما درباره خرید پرده سبز از فروشگاه‌ سلکسون را جدی بگیرید. در صورتی که در زمینه خرید پرده سبز اطلاعاتی دارید، دانش خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *