مقالات

آیا پرده نمایش را می‌ توان جلوی پنجره نصب کرد؟

پرده نمایش جلو پنجره

این مقاله را فقط افرادی بخوانند که پس از خرید پروژکتور و پرده نمایش برای محل کار یا منزلتان متوجه شدند که اندازه اتاق مورد نظر و دیوار خالی برای نصب پرده نمایش مناسب نمیباشد ، چراکه با راهکار های ما به بهترین نتیجه میرسند .

این مشکل زمانی پیش می آید که شما محل زندگی خود را عوض کرده اید و در منزل جدید نمیتواند از پرده نمایش خانگی خود استفاده کنید بنابراین تنها را شما برای نصب پرده نمایش ، روبروی یک پنجره است که مزایا و معایب خودش را دارد . اما به هر حال ایده‌‌ای است که می‌توان به‌عنوان یک راه حل مناسب روی آن حساب کرد. برای بررسی بیشتر این ایده با ما همراه باشید.

پرده نمایش جلو پنجره

مزایای نصب پرده نمایش در مقابل پنجره

یکی از مزایای نصب پرده نمایش دستی جلو پنجره این است که باید مبلمان و لوازم دکوری دیگر را هم به‌گونه‌ای بچینید که افراد خانواده دید کافی به صفحه را داشته باشند. این کار باعث می‌شود وقتی پرده نمایش را کنار می‌زنید، بتوانید از پنجره به فضای بیرون از خانه هم دید داشته باشید و علاوه بر آن دکوراسیون منزل جلوه‌ای خاص داشته باشد.

اما باید دقت کنید که پرده‌ نمایشتان از جنس پارچه فایبرگلاس باشد ، تا با خیال راحت آن را جلوی پنجره نصب کنید؛ زیرا این نوع پارچه‌ها در مقابل نوری که از پنجره عبور می‌کند، بهتر عمل می‌کنند و مشکلی در وضوح تصویر پروژکتور به‌وجود نمی‌آورند.

یکی دیگر از مزایای نصب پرده نمایش جلو پنجره این است که جلو عبور نور به داخل محیط تا حد زیادی گرفته میشود و این کار باعث میشود محیط تاریک تر شود و تصویر بهتر دیده شود.

معایب نصب پرده نمایش پروژکتوردر مقابل پنجره

اگرچه ساختار پرده نمایش‌ها به‌گونه‌ای است که با گذشت زمان کیفیت خود را از دست ندهند، اما نور خورشید همواره یک عامل مخرب برای لوازم خانگی محسوب می‌شود و پرده نمایش برقی هم از این قاعده مستثنی نیست.

نصب این پرده‌ها در مقابل پنجره آن‌ها را معرض نور مستقیم خورشید قرار می‌دهد و از طول عمر مفیدشان می‌کاهد. این اتفاق برای پرده‌هایی که از PVC ساخته می‌شوند، متداول‌تر است؛ زیرا نور خورشید این نوع پلاستیک را گرم می‌کند و باعث می‌شود که سطح آن تاب بردارد که این امر روی کیفیت تصویر پروژکتور تاثیر زیادی می‌گذارد؛ همچنین با ناهموار شدن سطح پرده نمایش، به‌تدریج جمع کردن آن نیز سخت‌تر خواهد شد.

وقتی پرده نمایش را جلوی پنجره نصب می‌کنید ممکن است ابعاد پنجره از پرده نمایش شما بزرگتر باشد و این مورد باعث شود در روز از کنار پرده نمایش نور به داخل عبور کند و باعث آزار و اذیت چشم شما شود و همچنین باعث افت کیفیت تصویر شود . البته اگر استفاده شما از این دستگاه محدود به شب‌ها است، نصب آن روبروی پنجره مشکلی ندارد و حتی نیازی به نصب پرده‌های تیره و ضخیم هم نیست.

نصب ویدیو پروژکتور جلو پنجره

نکات مهم نصب پرده نمایش پروژکتور در مقابل پنجره

رعایت این چند نکته برای نصب پرده نمایش جلو پنجره میتواند بسیار کاربردی باشد :

  • بهتر است از پرده‌ نمایش‌هایی که رنگ پشتشان مشکی است استفاده کنید. این پرده‌ها نور و گرمای خورشید را در طول روز جذب می‌کنند و باعث افزایش وضوح تصاویر می‌شوند.
  • برای جلوگیری از آسیب نور آفتاب به پرده نمایش، توصیه می‌کنیم آن را کاملا به دیوار نچسبانید تا امکان نصب پرده روی پنجره وجود داشته باشد. برای این کار پرده نمایش را با براکت‌های L مانند به سقف نصب کنید. فراموش نکنید که براکت‌ها را طوری بزنید که پرده نمایش انحراف نداشته باشد.
  • راه حل دیگر نصب شیشه‌های ریفلکس روی پنجره است. این شیشه‌ها نور خورشید را بازتاب می‌کنند و مانع از ورود آن به داخل اتاق می‌شوند.

راهنمای نصب پرده نمایش جلو پنجره

سخن پایانی

همان‌طور که محل نصب پروژکتور مهم است، محل نصب پرده نمایش هم اهمیت زیادی دارد. اگر مجبورید به‌دلیل فضای محدود پرده نمایش را روبروی پنجره نصب کنید، توصیه می‌کنیم نکات گفته شده را حتما درنظر بگیرید تا از خسارت‌ها و مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *