مقالات

پرده نمایش خاکستری و سفید چه تفاوتی دارند؟

تفاوت پرده نمایش خاکستری و سفید

سالن کنفرانس ، کلاس درس و یا سینمای خانگی خود را برای انتخاب رنگ پرده نمایش آماده کنید تا آخرین قدم برای خرید پرده پروژکتور را به سادگی طی کنید . این مقاله تنها برای افرادی است که قصد دارند تفاوت کامل پرده نمایش سفید و خاکستری را بدانند.

پرده نمایش ویدیو پروژکتور به طور معمول در دو رنگ سفید و خاکستری در بازار، یافت می‌شود.همانطور که میدانید از این پرده‌ها برای نمایش فیلم در سالن کنفرانس یا ایجاد سینمای خانگی استفاده می‌کنند. به دلیل کارایی بالا، انواع مختلفی از پرده‌های نمایش تولید و روانه بازار شده است. در ادامه به پاسخ پرسش پرده نمایش خاکستری و سفید چه تفاوتی دارند خواهیم پرداخت همچنین میتوانید برای تکمیل اطلاعات بیشتر مطلب چگونه یک پرده نمایش انتخاب کنیم؟ را مطالعه کنید

پرده نمایش خاکستری

معرفی پرده نمایش ویدیو خاکستری

پرده نمایش ویدیو پروژکتور خاکستری اولین بار در سال ۲۰۰۱ روانه بازار شد؛ بنابراین می‌توان گفت که این نوع از پرده نمایش، یکی از محصول‌های جدید است. پرده‌های نمایش خاکستری، به دلیل رنگ تیره‌ای که دارند، نور بیشتری را به خود جذب کرده و کنتراست بالاتری در اختیار بیننده می گذارند. از طرفی همین رنگ تیره سبب خواهد شد تا رنگ‌های روشن، بهتر دیده شده و تصاویر کیفیت بالاتری داشته باشند.

از دیگر مزایای این نوع از پرده نمایش می‌توان به تیره‌تر شدن تصاویر پروژکتور، خنثی شدن نور محیط و عدم نیاز به خاموش کردن همه لامپ‌های اتاق اشاره کرد. به بیان دیگر، با استفاده از پرده نمایش خاکستری می‌توانید در هر نوری از پروژکتور خود استفاده کنید.

تنها معایب این نوع پرده نمایش تعداد کم تر و تنوع کم تر آنها نسبت به پرده نمایش سفید است .

معرفی پرده نمایش ویدیو سفید

پرده نمایش های سفید نسبت به پرده نمایش خاکستری، از تنوع بیشتری برخوردار است؛یکی از بهترین آنها خرید پرده نمایش فریم ثابت است ، چرا که شرکت‌های بیشتری به تولید این محصول‌ می پردازند. این نوع از پرده‌ها، نور بیشتری را منعکس کرده و به همین طریق روی تصویر و کیفیت آن تاثیر می‌گذارند.

از طرفی داشتن رنگ سفید پرده سبب می‌شود که کنتراست تصویر حتی در بهترین پروژکتورها نیز با کیفیت پایین‌تری نمایش داده شود اما در مقایسه پرده نمایش ویدئو پروژکتور با دیوار این پرده نمایش ها هستند که کیفیت بهتری ارائه میدهند البته پروژکتورهای جدیدتر موفق شده‌اند که با استفاده از سخت‌افزار قوی‌تر خود این کنتراست بالا را کنترل کنند. با این کار، پرده سفید روی کیفیت تصویر، تاثیر منفی نخواهد داشت.

به طور کلی در محیط‌هایی که توانایی کنترل نور را دارید استفاده از پرده سفید را به شما پیشنهاد می‌کنیم. به عنوان مثال می‌توان به محیط‌هایی که منبع نور خارجی همچون خورشید در آن دخیل نیست، اشاره کرد. یکی دیگر از محیط‌هایی که می‌توان در آن از پرده نمایش سفید استفاده کرد، مکان‌هایی است که نور آن از طریق لامپ تامین می‌شوند؛ چرا که همین امر سبب می‌شود تا پرده سفید، تصویر روشن‌تر و با کیفیت بهتری در اختیار شما قرار دهد. دلیل استفاده از پرده نمایش سفید در سینماها نیز همین است.

پرده نمایش سفید

تفاوت پرده نمایش سفید با پرده نمایش خاکستری

اصلی‌ترین تفاوت پرده نمایش سفید و خاکستری در تاثیری است که نور محیط روی آن‌ها می‌گذارد. در صورتی که قصد خرید ویدئو پروژکتور برای محیطی با نور زیاد را داشته و نمی‌توانید میزان نور ورودی را کنترل کنید، از پرده نمایش خاکستری رنگ استفاده خواهید کرد؛ چرا که این پرده نور بیشتری را جذب کرده و کنتراست بالاتری را به شما ارائه می‌دهد.

در صورتی که پروژکتور خود را در محیط نسبتاً تاریک قرار داده‌اید، پرده نمایش سفید مثل پرده نمایش برقی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. استفاده از این نوع پرده سبب شده تا انعکاس بهتری در تصویر به وجود آمده و تصاویر روشن‌تر باشند. از طرفی استفاده از پروژکتورهای جدید می‌تواند تاثیر پرده نمایش سفید یا خاکستری رنگ را خنثی کند؛ بنابراین قادر خواهید بود تا از هر نوع پرده‌ای که می‌خواهید، استفاده کنید. البته توجه کنید که هر دو نوع این پرده‌ها تصویری با کیفیت یکسان را به شما ارائه خواهند کرد.

پرده نمایش سفید بخریم یا خاکستری؟

هر کدام از پرده‌های نمایش سفید و خاکستری دارای خصوصیات خاصی هستند که کاربر را ملزم به استفاده از نوعی خاص می‌کنند. به هر حال باید بدانید اگر محیطی که قصد استفاده پرده نمایش را دارید نور زیادی دارد، پس از پرده نمایش خاکستری استفاده کنید. اما اگر محیط مورد نظر شما با نور کمی همراه است، بهترین انتخاب، خرید پرده نمایش سفید هست.

سخن پایانی

پرده‌های نمایش سفید و خاکستری، نقش زیادی در مراکز آموزشی و اداره‌ها دارند. انتخاب از میان این دو نوع پرده، به طور کامل به شرایط محیطی که قصد استفاده از آن را دارید، بستگی خواهد داشت؛ بنابراین پیش از تصمیم‌گیری، به خوبی شرایط خود را در نظر گرفته و مطابق با آن‌ها به انتخاب بپردازید. در صورتی که در خصوص خرید این پرده‌های نمایش سوالی دارید، می‌توانید با کارشناسان فروشگاه سلکسون ارتباط برقرار کنید.

3 دیدگاه در “پرده نمایش خاکستری و سفید چه تفاوتی دارند؟

  1. شفیعی گفت:

    هر دو پرده مزایای خودشونو دارن، من برای خونم میخوام تهیه کنم. پیشنهاد خودتون کدومه؟

    1. Yousefi گفت:

      سلام دوست عزیز ما پیشنهاد میکنیم اگر محیط شما نور زیادی دریافت میکند از پرده نمایش خاکستری استفاده کنید در غیر این صورت پرده نمایش سفید بهتر است .

  2. mostafa گفت:

    با سلام

    مهندس یعنی اگر مثلاً در نور کم یا تاریکی مطلغ پرده خاکستری تصویرش فرق داره یعنی بدرد نی خوره باید از پرده سفید استفاده کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *