مقالات

آموزش برعکس کردن تصویر ویدئو پروژکتور

برعکس کردن تصاویر

یکی از قابلیت‌های مهم اکثر انواع ویدئو پروژکتور، برعکس شدن تصاویر پخش شده توسط آن‌هاست. گاهی به دلیل محل قرارگیری ویدئو پروژکتور نیاز به برعکس شدن تصویر آن است. باید در تنظیمات این دستگاه وارد شد و تصویر را برعکس کرد. بیشتر ویدئو پروژکتورها این قابلیت را دارند. در این مطلب سعی داریم طریقه برعکس شدن تصویر در انواع ویدئو پروژکتور را برای شما شرح دهیم. با ما همراه شوید.

چرا باید تصویر ویدئو پروژکتور را برعکس کنیم؟

یکی از مهمترین ابزارهایی که برای نمایش تصاویر و ویدئوها از طریق کامپیوتر روی یک صفحه به کار می‌روند ویدئو پروژکتور نام دارند. بسیاری از شما این دستگاه‌ها را در نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های مختلف مشاهده نموده‌اید که به ویدئو پروژکتور سالن کنفرانس مشهور هستند . نصب این دستگاه‌ها گاهی به درستی انجام می‌شود و تصویر به صورت صحیح روی صفحه نمایش پخش می‌شود.

در برخی مواقع باید این دستگاه را به سقف متصل کرد که باعث برعکس شدن دستگاه می‌شود. این باعث می‌شود زمانی که شما تصاویر و ویدئوها را پخش می‌کنید روی صفحه نمایش برعکس نمایش داده شوند.

باید خودتان وارد تنظیمات شده و تصاویر را برعکس نمایید تا نمایش آن‌ها به درستی انجام شود. گزینه برعکس شدن تصاویر در اکثر مدل‌ها وجود داشته و روی آن‌ها تست شده است.

می‌توانید به راحتی و با اطلاعاتی که ما در اختیار شما قرار می دهیم، وارد بخش تنظیمات شده و گزینه برعکس شدن تصاویر را انتخاب نمایید. با انتخاب این گزینه تصاویر به درستی نمایش داده می‌شوند. اگر پس از وارد شدن به تنظیمات و برعکس شدن تصاویر بازهم تصاویر شما به درستی نمایش داده نشدند مشکل از تصاویر داخل سیستم است. تصاویر برعکس هستند و پس از انتخاب این گزینه نیز به درستی پخش نمی‌شوند. سعی کنید برای ورود به تنظیمات از ریموت این دستگاه‌ها استفاده نمایید تا دکمه روی دستگاه دچار مشکل نشود.

ویدئو پروژکتور ایسون

تقریبا اکثر ویدئو پروژکتورها با یک سیستم مشابه تولید می‌شوند. برای برعکس شدن تصویر در این برند باید ابتدا وارد منو شوید. یکی از گزینه‌ها با نام Extended را انتخاب کرده و از میان گزینه‌های بازشده وارد Projectionشوید. در این زمان می‌توانید گزینه های مختلف را برای نمایش تصویر انتخاب نمایید. برای نمایش تصویر دکمه Esc را فشار دهید تا تصویر را مشاهده نمایید.

خرید انواع ویدئو پروژکتور اپسون

ویدئو پروژکتور Infocus

برای برعکس کردن تصویر در این نوع ویدئو پروژکتورها می‌توان از طریق ریموت یا پنل بالای دستگاه وارد منو شد. سپس گزینه ادونسد منو را انتخاب نمایید. پس از آن گزینه ستاپ آپشن به کمک شما می‌‌آید تا در گزینه‌های آن وارد image setup شوید. پس از آن باید ceiling mount را روی حالت on قرار دهید. پس از آن می‌توانید برای مشاهده تصویر روی دکمه منو فشار دهید تا از حالت تنظیمات خارج شود و شما تصویر را مشاهده نمایید. در غیر این صورت پس از گذشت ۶۰ ثانیه تصویر تنظیمات حذف شده و تصویر ویدئو پروژکتور برای شما نمایش داده می‌شود. برای اینکه تصویر را به حالت اولیه باز گردانید همین مراحل را طی کرده و در آخر گزینه آف را انتخاب نمایید.

ویدئو پروژکتور بنیکو

برعکس شدن تصویر در ویدئو پروژکتور بنیکو تقریبا مانند قبلی‌هاست. برای این کار کافی است وارد بخش منو شده و گزینه projector position را انتخاب نمایید. پس از آن گزینه‌هایceiling option و front table option را برای برعکس شدن تصویر انتخاب نمایید. دکمه Exit را دوبار فشار دهید تا از تنظیمات خارج شده و شما تصویر موردنظر را مشاهده نمایید.

خرید انواع ویدئو پروژکتور بنکیو 

ویدئو پروژکتور NEC

گاهی اوقات در زمان برگزاری مراسمات مختلف این سوال برای ما پیش می‌آید که چگونه تصویر ویدئو پروژگتور را برعکس کنیم. در این زمان باید در تنظیمات انواع مدل‌های این دستگاه‌ها به دنبال گزینه برعکس شدن تصویر باشیم. فراموش نکنید که اکثر این دستگاه‌ها تنظیماتی مشابه دارند. فقط گاهی دسترسی به گزینه دقیق باید کمی با دقت انجام شود. این مدل کمی متفاوت‌تر از مدل‌های دیگر است.

برای برعکس شدن تصویر در این مدل باید وارد منو دستگاه شوید. پس از آن دکمه ستاپ را فشار دهید و installation را انتخاب نمایید. پس از انتخاب گزینه Orientatinon احتمالا با یکی از گزینه‌هایdesktop front,ceiling front یا ceiling rear روبرو می‌شوید. با انتخاب و تغییر هر یک می‌توانید تصویر را برعکس کنید.

خرید ویدئو پروژکتور NEC

مدل سونی

در بسیاری از مقاله‌ها آموزش برعکس کردن تصاویر در ویدئو پروژکتورها کمک می‌کند تا بتوان با سرعت بالا این کار را انجام داد. در ویدئو پروژکتورهای سونی می‌توان سریع‌تر به این حالت دست یافت. باید وارد منو شده و سپس installation را انتخاب نمایید. پس از آن گزینه Lmage Flip را انتخاب کنید. با گزینه‌های HV,H وV  به راحتی تصویر برعکس می‌شود.

خرید ویدئو پروژکتور سونی 

پروژکتور Optoma

پس از وارد شدن به بخش منو باید وارد ستاپ شوید. گزینه projection  را انتخاب کرده و گزینه برعکس شدن تصویر کاملا واضح است.

خرید ویدئو پروژکتور اپتما

پروژکتورشارپ

معکوس کردن تصویر ویدئو پروژکتور در مدل شارپ با وارد شدن به بخش منو امکان‌پذیر است. پس از آن باید وارد Screen adjustment  بیا گزینه SCR-ADJ شوید. پس از انتخاب گزینه PRJ mode می‌توان تصویر را در جهات مختلف وارونه کرد. این روش برای این مدل ویدئو پروژکتور به راحتی جواب می‌دهد.

پروژکتورتوشیبا

برای برعکس شدن تصویر در این مدل هم باید وارد منو دستگاه شوید. وارد شدن به تنظیمات از طریق پنل دستگاه نیز امکان‌پذیر است. پس از آن گزینه default setting را انتخاب کرده یا انتخاب گزینه Projection modeدتصویر را برعکس نمایید.

ویدئو پروژکتور سانیو

زمانی که وارد گزینه منو این دستگاه می‌شوید باید کمی صبر کنید. پس از آن گزنیه setting را انتخاب کنید. پس از آن با انتخاب گزینه Ceiling می‌توان تصویر را برعکس کرد. از منو خارج شوید تا تصویر نهایی را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

باتوجه به مطالب بالا متوجه شدید که برای نمایش تصاویر ویدئو پروژکتور گاهی باید تصاویر را برعکس کرد. زمانی که این دستگاه روی سقف نصب می‌شود تصاویر را برعکس نمایش می‌دهد. باید با انتخاب گزینه برعکس شدن تصویر بار دیگر تصویر را برعکس کرد تا تصویر نهایی به درستی پخش شود. ما برای شما طرز برعکس شدن تصویر در مدل‌های مختلف را بیان کردیم. اگر بازهم برای برعکس شدن تصاویر با مشکلاتی مواجه شدید با ما تماس بگیرید. مجموعه ما مشاوره لازم را برای انواع مدل‌های ویدئو پروژکتور در اختیار شما قرار می‌دهد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شود. دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *