مقالات

مزایا و معایب ویدئو پروژکتور‌های جیبی را قبل از خرید بررسی کنید

ویدیو پروژکتورهای جیبی

پروژکتورها چه در داخل سازمان‎ها و شرکت‌ها، چه در محل دانشگاه‌ها به عضو جدا‌ناپذیری از زندگی افراد، تبدیل شده‌اند. خرید ویدئو پروژکتور سالن‌های کنفرانس در شرکت ها و موسسات، از جمله دیگر کاربردهای عالی پروژکتورهای پرتابل هستند. از این وسیله برای انتقال اطلاعات و داده‌ها، ایجاد ارتباط تصویری و نمایش فیلم‌ها و ویدیوها استفاده می‌شود.

شرکت‌های تولیدکننده این نوع کالا، انواع مختلفی از پروژکتورها را با کاربردهای متنوع ارائه می‌کنند. پروژکتورهای پرتابل از نوع پروژکتورهای قابل حمل هستند. از این دستگاه برای نمایش تصاویر و ویدیوهای مختلف روی پرده سفید استفاده می‌شود. میزان استفاده از این نوع دستگاه‌ها در سالهای اخیر افزایش یافته‌ است.

ویدئو پروژکتورهای پرتابل چیست؟

پروژکتورهای پرتابل مشابه پروژکتورهای ثابت هستند. با این تفاوت که از نوع نسخه قابل حمل این  دستگاه‌ها شناخته می‌شوند. تفاوت این دو پروژکتور در اندازه و سهولت حمل‌ونقل آن می‌باشد. با استفاده از این دستگاه می‌توان تصاویر و ویدیوها را با کیفیت عالی برای کاربران به نمایش گذاشت. پروژکتور قابل حمل دارای مزایا و معایب بسیاری است که آشنایی با آن، به انتخاب درست این دستگاه کمک می‌کند.

فروشگاه سلکسون دارای تنوع بسیار زیادی از انواع پروژکتورهای پرتابل است که می‌توانید با خرید این نوع دستگاه‌ها، از آن‌ها برای ارائه مطالب در کنفرانس‌ها و دانشگاه‌ها استفاده کنید و از کیفیت عالی این نوع پروژکتورها لذت ببرید.

مزایا ویدئو پروژکتورهای پرتابل چیست؟

پروژکتورهای پرتابل نیز همانند دیگر دستگاه‌ها دارای مزایا و معایب بسیاری هستند. از جمله مزایای استفاده ازاین نوع دستگاه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقرون به صرفه

پروژکتورهای پرتابل قابل حمل هستند و در اندازه‌های کوچک ساخته می‌شوند. به همین دلیل قیمت مناسب دارند. برای خرید این نوع پروژکتور نیازی به پرداخت هزینه بالا ندارید.

  • حمل آسان

از پروژکتورهای پرتابل به دلیل حمل آسان، استفاده‌های زیادی می‌شود. این دستگاه دارای وزن و اندازه مناسب است به همین دلیل حمل آن بسیار آسان است.

  • امکان پخش ویدیوهای سه‌بعدی

پروژکتورهای پرتابل به عنوان پروژکتورهای گیمینگ نیز شناخته می‌شوند. این نوع دستگاه‌ها امکان نمایش انواع تصاویر و ویدیوهای مختلف را دارند.

  • تنظیم اندازه صفحه نمایش

با استفاده از پروژکتورهای پرتابل می‌توانید اندازه صفحه نمایش را تغییر دهید. برای تغییر اندازه صفحه دیگر نیازی به خرید پروژکتورهای بزرگ یا کوچک ندارید زیرا این توانایی در بخش تنظیمات دستگاه فعال است.

  • افزایش راحتی و آسایش چشم

قرار گرفتن در معرض تلویزیون به مدت طولانی همراه با نوشته‌های ریز باعث ضعف چشم می‌شود. اما پروژکتور قادر است با بزرگ کردن اندازه صفحه نمایش، خستگی را از چشم‌های شما دور کند. این دستگاه برای نمایش تصاویر از نور منعکس شده استفاده می‌کند؛ به همین دلیل هیچ آسیبی به چشم وارد نمی‌شود.

معایب پروژکتورهای پرتابل

پروژکتورها دستگاه‌هایی هستند که علاوه بر داشتن مزایای بسیار عالی، مانند هر دستگاه دیگری معایبی نیز دارند که از این میان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نیاز به اتاق تاریک

یکی از بزرگترین معایب استفاده از پروژکتورها در این است که باید در اتاق تاریک از آن استفاده شود. در واقع منظور اتاق‌هایی است که کمترین نفوذ نور را دارند. در این‌صورت عکس‌ها و تصاویر به طور عالی به نمایش گذاشته می‌شوند. در اتاق‌های تاریک، تصاویر وضوح بالاتری دارند. اما از سوی دیگر، حضور در اتاق تاریک می‌تواند احساس خواب‌آلودگی به فرد منتقل کند؛ همچنین، در برخی موارد به دلیل اینکه اتاق‌های کنفرانس به سمت نور هستند، امکان استفاده از پروژکتور وجود ندارد.

  • هزینه زیاد تعمیر پروژکتورهای پرتابل

پروژکتورهای پرتابل از قسمت‌ها و اجزای مختلف تشکیل شده‌اند که نیازمند تعمیر هستند. هزینه تعمیر و نگهداری قطعات این دستگاه بسیار زیاد است. لامپ ویدیو پروژکتور از جمله قسمت‌هایی است که به طور معمول بالاترین نیاز به تعویض را دارد.

  • نیاز به بلندگوی خارجی

پروژکتورها دارای کیفیت صدای خوبی نیستند. در برخی موارد دستگاه‌ها خود فاقد بلندگو هستند. اگر قصد پخش صدا دارید بهتر است از سیستم صوتی جداگانه‌ای برای آن استفاده کنید.

  • نصب سخت پروژکتورهای سقفی

در برخی موارد، محل مناسبی برای قراردادن پروژکتورها ندارید. در این صورت بهتر است آن را روی سقف نصب کنیدکه این کار بسیار دشوار و سخت است.

مزایا و معایب ویدیو پروژکتورهای جیبی

پروژکتورهای جیبی از جمله پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین پروژکتورهایی هستند که مزایای بسیار زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. این نوع دستگاه از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه هست؛ همچنین به دلیل داشتن وزن کم و اندازه کوچک، به راحتی جابجا می‌شود. این نوع پروژکتورها به راحتی و با وضوح بسیار بالا، فیلم‌ها و ارائه‌های سه‌بعدی را به نمایش می‌گذارند.

به راحتی نصب می‌شوند و برای نصب آن، نیازی به داشتن تخصص نیست. پروژکتورهای جیبی پرتابل را می‌توان در فضاهایی که دارای نور هستند، مورد استفاده قرار داد.

معایب پروژکتورهای جیبی

پروژکتورهای جیبی دارای مزایای بسیار زیادی هستند اما این نوع دستگاه‌ها نیز معایبی به همراه دارند. از جمله معایب این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه تعمیر و نگهداری

ویدیو پروژکتورهای قابل حمل برای نمایش تصاویر نیاز به لامپ دارند. لامپ‌های مورد استفاده در این دستگاه به سرعت می‌سوزند و به طور مداوم نیاز به تعویض دارند. برای جلوگیری از رخداد این اتفاق، به فن اجازه دهید تا قبل از خاموش کردن لامپ، آن را خنک کند.

  • نویز

در پروژکتورهای جیبی از یک فن داخلی استفاده می‌شود. در برخی موارد، وجود فن باعث ایجاد اختلالاتی در هنگام نمایش تصاویر و ویدیوها می‌شود که باعث کاهش صدای آن می‌گردند. برای کاهش صدای فن، باید صدای ویدیو ها را افزایش داد.

  • وضوح تصاویر

پروژکتورهای پرتابل کوچک برای نمایش ویدیوها نیاز به یک صفحه نمایش سفید دارند تا بتوانند ویدیوها و تصاویر را به خوبی به نمایش بگذارند. این نوع دستگاه‌ها دارای محدوده مشخصی هستند و می‌توانید وضوح تصاویر را به صورت دستی تنظیم کنید.

  • تهیه‌ لوازم جانبی

از معایب پروژکتورهای جیبی می‌توان به نیاز بالا به لوازم جانبی آن، اشاره کرد. داشتن بلندگوهای بسیار خوب یکی از نیازهای این نوع دستگاه‌ها است؛ چرا که کیفیت صدای خوبی ندارند.

سخن پایانی

استفاده از پروژکتورهای پرتابل در مدارس، دانشگاه‌ها و محل کار، به خصوص در زمان ارائه کنفرانس، یکی از الزامات بسیار مهم شناخته می‌شود. این نوع دستگاه‌ها در انواع مختلف با سایزهای متفاوت تولید می‌شوند. در این مقاله سعی کردیم شما را با ویژگی‌های پروژکتورهای پرتابل آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی در این زمینه برای شما ارائه دهیم تا بتوانید به سوالاتی مانند مزایا و معایب پروژکتورهای پرتابل چیست؟ مزایا و معایب ویدیو پروژکتورهای جیبی و قابل حمل، پاسخ دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *